شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: سید حسن نصرالله شهادت را از خدا می‌خواست و خود را از خوشی های دنیا برای پیروزی دین خدا محروم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف اشرف ایراد کرد، گفت: سید حسن نصرالله شهادت را از خدا می خواست در حالی که در مدت سی سال دوری از خانواده زیرزمینی در راه خدا و حمایت از دین خدا، خود را از خوشی های دنیا برای پیروزی دین خدا محروم کرد.

وی افزود: این خونی که در لبنان ریخته شد یک انگیزه اخلاقی بود و زندگی و روحیه را به مردم ما بازگرداند، حمایت از مسئله اسلامی به مسئله همه تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از ایران برای ضربه دردناکی که به صهیونیست ها وارد کرد و از دولت و ملت عراق به دلیل موضع اخیرش در قبال مسئله لبنان تشکر کرد.

وی تصریح کرد: امروز با این رویارویی های مستمر، فداکاری های بزرگ و صبر و تقوای مردممان به آینده ای نزدیک می شویم که به ظهور حضرت حجت بن الحسن المهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و برپایی نماز در مسجد الاقصی مسجد، سقوط دولت غاصب و تروریست اسرائیل و انحلال و سقوط ایالات متحده آمریکا نزدیک می شویم.

امام جمعه نجف اشرف گفت: عراق استقبال از هزاران آواره لبنانی را آغاز کرده است و در اینجا ما از آستان مقدس علوی برای تسهیل همه خدمات برای لبنانی ها، تشکر می کنیم. همچنین از مردم عراق به خاطر اینکه با آغوش باز از برادران لبنانی خود استقبال کردند، تشکر می کنیم.

وی در مورد دیوان بین المللی دادگستری بیان داشت: دیروز دیوان بین المللی دادگستری اسرائیل را محکوم کرد و خواستار خروج این رژیم از سرزمین های اشغالی شد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی با بیان اینکه انسان باید چهار سوال را از خود بپرسد، اول اینکه من کیستم، جواب: من بنده خداوند متعال و هویت ما این است که مسلمان هستیم و شهادتین می‌گوییم و شیعه هستیم و به اصل اسلام ایمان داریم.

وی ادامه داد: دوم اینکه ما کیستیم؟ جواب: ما امتی منسجم هستیم و فردی نیستیم و دارای تمدن و رسالت بوده و با یکدیگر همدردی می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی اشاره کرد: سوم اینکه چه چیزی می خواهیم؟ جواب: ما به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم. چهارم اینکه هدف ما چیست؟ جواب: ما در مسیر حکومت جهانی اسلامی و برپایی حکومت الهی در زمین قرار داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha